Автоматичні коробки розроблені для спрощення процесу керування автомобілем. Вузол звільняє водія від ручного перемикання передач. Гідротрансформатор у складі коробки призначений для перенаправлення крутного моменту від мотора колесам. Якщо вийшов з ладу гідротрансформатор АКПП, ознаки несправності допоможуть своєчасно помітити і усунути проблему.
Що таке гідротрансформатор АКПП і за що він відповідає
Гідротрансформатор — гідравлічний механізм, який в автоматичній коробці відіграє роль зчеплення. Завдяки пристрою відбувається плавне перемикання передач, а також зміна навантаження на мотор залежно від швидкості руху. Механізм захищає коробку від пошкоджень, коли машина з працюючим двигуном і селектором у положенні «D» (drive) стоїть на місці. Гідротрансформатор складається з насоса, турбіни і статора, які розташовані всередині герметичного корпусу, заповненого трансмісійним мастилом. Пошкодження комплектуючих вузла супроводжується порушеннями в роботі коробки передач.
Основні ознаки несправності гідротрансформатора
Щоб своєчасно усунути ламання механізму і запобігти повній відмові коробки, слід звертати увагу на характерні зміни в роботі. Ознаки несправності гідротрансформатора:
- Зменшення тяги під час набору швидкості. Машина розганяється повільно. Якщо водій сильніше тисне на педаль газу, знижується потужність.
- Нестабільна робота силового агрегату. Оберти мотора істотно зростають або знижуються без очевидних причин.
- Рух ривками. Відбувається через неритмічну передачу крутного моменту колесам, що призводить до нерівномірного обертання.
- Сторонні звуки і шуми в механізмі коробки передач. Скрегіт і стуки часто виникають на тлі зношених фрикційних дисків у складі гідротрансформатора.
- Витік трансмісійного мастила. Сліди мастильного матеріалу під автомобілем вказують на розгерметизацію системи.
- Затримки перемикання передач за зміни швидкості руху. Іноді передача перемикається не повністю або перемикання відсутнє.
Окремо варто відзначити мимовільне перемикання на низьку передачу і підвищення температури вузла. Через некоректну роботу гідротрансформатора коробка перегрівається, в салоні з'являється запах розплавленого пластику. Неефективне перемикання передач з урахуванням швидкісного навантаження призводить до збільшення витрати пального і зростання експлуатаційних витрат. Зниження рівня або погіршення властивостей трансмісійної оливи — одна з поширених причин порушення функції гідротрансформатора. Нестача мастила супроводжується підвищеним тертям між рухомими, розташованими поруч деталями, що призводить до прискореного зносу. Уникнути дорогого ремонту коробки передач допоможе заміна масла в АКПП, яку не варто відкладати на потім.
Як перевірити гідротрансформатор АКПП
Гідротрансформатор АКПП — складний механізм. Діагностика і ремонт вузла вимагають знань, навичок і спеціального обладнання. Як перевірити гідротрансформатор АКПП за допомогою тесту на пробуксовку:
- Встановіть автомобіль на ручне гальмо.
- Переведіть селектор у положення «D».
- Плавно і повільно натисніть на педаль газу.
У такому режимі двигун у нормі працює на 2000–2500 оборотах. Якщо кількість обертів підвищується, висока ймовірність зносу фрикційних дисків. Для самостійної оцінки справності гідротрансформатора слід звернути увагу на динаміку їзди. Ознаки, які є приводом для звернення до майстра, — мляве прискорення і затримки під час перемикання передач. Їзда на швидкості 20–70 км/год призводить до ввімкнення блокування гідротрансформатора для підвищення паливної економічності та ефективності роботи трансмісії. На несправність вузла вказують ривки, пробуксовка, вібрації в момент блокування. Точна діагностика в автосервісі Oiler допоможе зрозуміти, в якому стані перебуває гідротрансформатор. Досвідчені майстри використовують професійне обладнання, щоб оперативно і правильно визначити причини некоректної роботи АКПП та її комплектуючих.



















