Гул у машині як у літаку викликає психологічний дискомфорт під час поїздки і вказує на некоректну роботу механізмів. Сторонні шуми в салоні з'являються внаслідок зносу маточинного підшипника колеса, вижимного підшипника коробки передач, витоку мастильного матеріалу (трансмісійної оливи) в блоці заднього моста, пошкодження колодок і дисків гальмівної системи.
Гул у машині як у літаку: основна причина
Гул під час набору швидкості зазвичай виникає на тлі ламання маточинного підшипника. Причини прискореного зносу частіше пов'язані з інтенсивною експлуатацією транспортного засобу. Фактори, які зменшують робочий ресурс деталі:
- їзда бездоріжжям;
- перевищення допустимого вагового навантаження;
- неправильне положення деталі.
Перекіс підшипника відбувається через некоректну установку, надмірне затягування кріпильних елементів під час монтажу. Перекоси призводять до деформації деталі та посиленого тертя, що в умовах підвищеної температури закінчується механічним пошкодженням. Відновити нормальну роботу вузла допоможе заміна підшипника маточини на СТО Oiler, де працюють досвідчені майстри. Професіонали виконують операцію швидко і з гарантією. Професіонали виконують операцію швидко і з гарантією.
Чому в 90% випадків це маточинний підшипник
Підшипник маточини підтримує обертання колеса, визначає оптимальне положення, в якому відбувається найменший опір коченню. Від стану маточинного підшипника залежать динамічні характеристики автомобіля і безпека водіння. Деталь піддається навантаженням під час прямолінійного руху машини, здійснення поворотів та інших маневрів, гальмування.
Основні ознаки зносу маточинного підшипника
Переривчастий гул під час руху — одна з очевидних ознак завершення ресурсу деталі. Що більший кут повороту керма, то сильніший гул. Інтенсивність шуму підвищується зі збільшенням швидкості. Посилення гулу на поворотах явно вказує на пошкодження підшипника. Крім появи сторонніх шумів, поломка проявляється іншими симптомами:
- Вібрація керма. Рульове колесо починає вібрувати і тремтіти, особливо під час проходження поворотів, набору швидкості та гальмування.
- Люфт колеса. Вільний хід колеса в сторони з відхиленням від нормального положення.
- Нерівномірний знос покришок. Через деформацію маточини відбувається нерівномірний розподіл навантаження.
В автомобілях, де датчик системи ABS розташовано в маточинному блоці, можливе ввімкнення індикатора, що сповіщає про помилку. Запідозрити несправність маточинного підшипника можна за нерівномірним зносом колодок гальмівної системи, що пов'язано з порушенням співвісності коліс.
Інші можливі причини гулу
Гул у салоні може лунати через використання нештатних покришок. Шини підвищеної жорсткості, збільшеної ширини, з посиленим протектором видають характерний гудячий шум під час їзди. Гул нерідко пов'язаний з дисбалансом коліс, порушенням співвісності або неправильним кутом установки. Інша ймовірна причина гудячих звуків — підвищені показники тиску в шинах. Нитки каркаса натягуються, зменшується площа плями шини, яка контактує з дорожнім покриттям, що призводить до появи шуму. Знижені показники тиску в покришках також підвищують гучність під час руху. Нерідко гул пов'язаний з порушенням роботи гідропідсилювача керма. Основні причини:
- зниження рівня робочої рідини;
- потрапляння повітря в систему;
- пошкодження ременя ГУР;
- несправність насоса.
Нестача або погіршення властивостей рідкого середовища ГУР призводить до появи шуму і труднощів під час здійснення поворотів керма. Щоб відновити функціональність системи, знадобиться заміна рідини ГУР, яку краще виконати в умовах СТО. Автосервіси оснащені професійним обладнанням для правильного зливу залишків рідини і промивання магістралей системи. У процесі експлуатації ремінь ГУР втрачає еластичність, стає жорстким, прослизає на шківах. В результаті виникають гул, свист та інші сторонні шуми. Рішення проблеми, коли тертя про ролики супроводжується неприємними звуками, — заміна ременя ГУР, який прийшов в непридатність. Процедуру краще виконувати в автосервісі, щоб майстри правильно встановили деталь і відрегулювали натяг. Некоректний натяг призводить до появи шуму під час роботи обладнання та інших проблем. Надмірний натяг ременя ГУР — причина прискореного завершення ресурсу підшипників роликового механізму і шківів. Якщо ремінь натягнутий слабко, відбуваються прослизання і прискорений знос.
Що робити і як усунути гул у машині
Не варто ігнорувати проблему, якщо постійно чуєте гул і помітили інші ознаки несправності маточинного підшипника. Наслідки їзди з пошкодженою деталлю загрожують заклинюванням колеса і створенням аварійної ситуації. Своєчасна професійна діагностика ходової на СТО Oiler — запобіжний захід профілактики, який вбереже від аварій і пов'язаних з ними неприємностей. За допомогою спеціального обладнання майстри визначать причини стороннього шуму в салоні і за потреби проведуть ремонт.





















