Підвіска автомобіля з'єднує колеса з кузовом. Стан підвіски транспортного засобу визначає керованість, рівень комфорту та безпеки водіння. Один з елементів системи — стійка стабілізатора — з'єднує стабілізатор поперечної стійкості з маточиною. У деяких моделях автомобіля стабілізатор кріпиться безпосередньо до поворотного кулака. Щоб зрозуміти, для чого потрібна стійка стабілізатора, слід більше дізнатися про будову вузла. Стабілізатор у машині виконує такі функції:
- зменшення крену кузова під час проходження поворотів;
- поліпшення керованості й траєкторної стійкості;
- рівномірний розподіл навантаження між парними колесами.
Стабілізатор виготовляють у формі П-подібної балки, яка під час динамічних навантажень працює за принципом торсіона: скручується і протистоїть бічному нахилу. Поворотний кулак необхідний для зміни положення колеса, щоб машина здійснювала повороти. Маточина служить місцем приєднання колеса і забезпечує його обертання.
Що таке стійка стабілізатора і навіщо вона потрібна
Стійка стабілізатора — це частина підвіски, яка коригує різноспрямовані зусилля, що виникають під час руху автомобіля. Шарнірне з'єднання підвіски і тяги стабілізатора забезпечує рухливість вузла. До завдань деталі входять гасіння вібрацій і відновлення рівного положення кузова на поворотах. Вузол постійно піддається підвищеним механічним навантаженням, що призводить до швидкого зносу і втрати функціональності. Рекомендований інтервал заміни становить 100 тис. км пробігу.
Як працює стійка стабілізатора
Навіть досвідчені водії іноді не можуть пояснити, що таке стійки стабілізатора і за яким принципом вони функціонують. Стійки працюють у парі зі стабілізатором і амортизаторами. Деталі передають зусилля, що виникають під час крену кузова, до стабілізатора, який нівелює відхилення від вертикального положення. Коли під час повороту кузов крениться на бік, стабілізатор перерозподіляє навантаження на протилежний бік машини. В результаті кузов врівноважується, що захищає автомобіль від заносу і перевертання.
Основні функції та вплив на керованість
Коли зрозумілий принцип роботи механізму, легко уявити, на що впливають стійки стабілізатора. Пружна металева деталь зменшує крен кузова, коли автомобіль входить у поворот. У результаті машина стає більш стійкою і передбачуваною. Основні функції:
- зниження ризику перекидання автомобіля під час здійснення складних маневрів, поліпшення зчеплення коліс із дорогою;
- рівномірний розподіл навантаження на колеса, створення умов для плавної, безпечної їзди;
- підвищення комфорту під час їзди за рахунок згладжування вібрацій, які виникають на поворотах і наїздах на нерівності дорожнього покриття;
- контроль над напрямком руху — механізм допомагає керувати транспортним засобом під час руху нерівними дорогами та здійснення складних маневрів.
Керованість і стійкість машини на дорозі незалежно від якості покриття — ось для чого потрібна тяга стабілізатора.
Ознаки несправності: коли час в автосервіс
За несправності всі функції, за які відповідає стійка стабілізатора, порушуються. Основні ознаки:
- сторонні шуми в зоні підвіски;
- неадекватна або сповільнена реакція на рульове керування;
- рух юзом і мимовільне відхилення від заданого курсу;
- сильні нахили кузова на віражах і поворотах;
- нерівномірний знос парних покришок.
Під час візуального огляду системи виявляється люфт — зазор, який виникає між шарнірами стійки. Якщо з'явилися ознаки несправності, заміна стійок стабілізатора стає невідкладною мірою збереження безпеки водіння. Вихід механізму з ладу призводить до втрати контролю над керуванням автомобіля і створення аварійних ситуацій. Серед менш важких наслідків — прискорений знос шин, зниження комфорту для водія і пасажирів. Одночасно підвищується ризик пошкодження інших елементів підвіски, що веде до дорогого ремонту. Досвідчені майстри СТО Oiler оперативно виконають діагностику і відновлять функціональність вузла.



















