Тиск у шинах впливає на безпеку і комфорт водіння. Інша причина регулярно перевіряти показник — продовження ресурсу покришок. Створення оптимальних умов експлуатації означає збільшення інтервалів між купівлями нових коліс.
Який тиск має бути в шинах: чому це важливо
Регулярна перевірка показників тиску в покришках манометром — простий захід безпеки, який займає 3–5 хвилин. Щоб дізнатися, який тиск має бути в шинах, потрібно зазирнути в технічний паспорт і вивчити рекомендації виробника. Інформаційні таблички з потрібними цифрами часто розміщуються на паливному баку або дверях водія. Для легкових автомобілів показник зазвичай становить 1,9–2,5 бара. Виробники зазначають середнє і максимально допустиме значення, яке не можна перевищувати через ризик розриву покришки під час їзди. Показники різняться залежно від технічних характеристик коліс. Фактори, що визначають різницю:
- ширина покришки;
- висота профілю;
- діаметр шини.
Що більший діаметр, то вищі показники тиску. Так, оптимальне значення для покришок R14 становить 2–2,1 бара. Рекомендований тиск у шинах 16 радіусу варіюється в межах 2,2–2,5 бара. Цифри різняться для зимових і літніх покришок. Зазвичай тиск у зимових покришках вищий, ніж у літніх, що пов'язано з меншою твердістю перших. Для зимової гуми характерні підвищена м'якість і еластичність, щоб забезпечувати краще зчеплення зі зледенілою дорогою в умовах мінусової температури навколишнього повітря.
Вплив правильного тиску на безпеку, витрату пального та знос гуми
Якщо тиск у шинах R16 відповідає вимогам виробника, відбувається повне зчеплення покришки з поверхнею дороги. За відхилення показників тиску від норми пляма контакту з дорожнім покриттям зменшується і зміщується в бічні частини колеса. У результаті центральний сегмент продавлюється, кузов спирається на боковини покришки. Наслідки їзди на машині, коли тиск у шинах R15 або іншого радіуса відхиляється від норми:
- нерівномірний, прискорений знос гуми;
- збільшення опору коченню колеса;
- зниження керованості машини.
Через збільшення опору коченню зростає витрата палива — мотору потрібно більше зусиль, щоб рухати автомобіль із заданою швидкістю. Погіршення керованості помітно проявляється на поворотах, під час здійснення складних маневрів і прискорення. У перекачаних покришках швидше зношується центральна частина, зменшується пляма контакту з дорогою, що негативно позначається на керованості. Збільшення гальмівного шляху провокує додаткові ризики. Якщо водій їздить на автомобілі зі спущеними шинами, прискорюється знос бічних ділянок. За рахунок прогину спущеної гуми підвищується ймовірність пошкодження колісних дисків. Недостатньо накачані покришки схильні до ефекту аквапланування. Щоб не сумніватися, який тиск повинен бути в шинах, краще заїхати на шиномонтаж СТО Oiler, де досвідчені майстри правильно накачають колесо. Разом з регулюванням тиску рекомендується зробити розвал-сходження, який відновлює правильний кут нахилу коліс. Обидві процедури спрямовані на поліпшення керованості транспортного засобу і підвищення комфорту під час їзди.
Тиск у шинах автомобіля: таблиця і як її читати
Показники тиску перевіряють в охолоджених колесах. Якщо покришки нагрілися під час руху, результати замірів можуть відхилятися від реальних. Інтервал перевірки — не рідше 1 разу протягом місяця і перед поїздками на далекі відстані. Якщо хочете дізнатися оптимальний тиск у шинах автомобіля, таблиця допоможе швидко визначити показник. Потім потрібно порівняти результати замірів з рекомендованими показниками і за необхідності відкоригувати тиск. Таблиця тиску в шинах за розміром: У таблиці зазначені середні показники без урахування умов експлуатації. Зазвичай рекомендується трохи перевищувати стандартні значення взимку і під час перевезення важких вантажів. У деяких моделях авто передбачені різні показники тиску для передніх і задніх покришок. На вибір оптимального значення впливає тип дорожнього покриття. Для їзди бездоріжжям і піщаним ґрунтом краще трохи знизити тиск, щоб поліпшити зчеплення коліс із дорогою.
Тиск у шинах влітку і взимку: чи є різниця
Правильний тиск у шинах взимку і влітку різниться. Гази розширюються під час нагрівання і стискаються за охолодження. Щоб компенсувати зниження тиску через знижену температуру навколишнього повітря взимку, варто перевищувати середні показники на 0,1–0,2 бара. Тиск у шинах R16 взимку може становити 2,3–2,5 бара. Підвищена температура повітря влітку призводить до збільшення внутрішнього тиску в покришках за рахунок розширення газоподібного середовища під час нагрівання. Рекомендований тиск у шинах R16 влітку — 2,0–2,2 бара.



















