Тиск в шинах: який повинен бути влітку і взимку

Тиск в шинах: який повинен бути влітку і взимку
18 серпня 2025 р. 107 перегляд(ів)

Тиск у шинах впливає на безпеку і комфорт водіння. Інша причина регулярно перевіряти показник — продовження ресурсу покришок. Створення оптимальних умов експлуатації означає збільшення інтервалів між купівлями нових коліс.

Який тиск має бути в шинах: чому це важливо

Регулярна перевірка показників тиску в покришках манометром — простий захід безпеки, який займає 3–5 хвилин. Щоб дізнатися, який тиск має бути в шинах, потрібно зазирнути в технічний паспорт і вивчити рекомендації виробника. Інформаційні таблички з потрібними цифрами часто розміщуються на паливному баку або дверях водія. Для легкових автомобілів показник зазвичай становить 1,9–2,5 бара. Виробники зазначають середнє і максимально допустиме значення, яке не можна перевищувати через ризик розриву покришки під час їзди. Показники різняться залежно від технічних характеристик коліс. Фактори, що визначають різницю:

  • ширина покришки;
  • висота профілю;
  • діаметр шини.

Що більший діаметр, то вищі показники тиску. Так, оптимальне значення для покришок R14 становить 2–2,1 бара. Рекомендований тиск у шинах 16 радіусу варіюється в межах 2,2–2,5 бара. Цифри різняться для зимових і літніх покришок. Зазвичай тиск у зимових покришках вищий, ніж у літніх, що пов'язано з меншою твердістю перших. Для зимової гуми характерні підвищена м'якість і еластичність, щоб забезпечувати краще зчеплення зі зледенілою дорогою в умовах мінусової температури навколишнього повітря.

Вплив правильного тиску на безпеку, витрату пального та знос гуми

Якщо тиск у шинах R16 відповідає вимогам виробника, відбувається повне зчеплення покришки з поверхнею дороги. За відхилення показників тиску від норми пляма контакту з дорожнім покриттям зменшується і зміщується в бічні частини колеса. У результаті центральний сегмент продавлюється, кузов спирається на боковини покришки. Наслідки їзди на машині, коли тиск у шинах R15 або іншого радіуса відхиляється від норми:

  • нерівномірний, прискорений знос гуми;
  • збільшення опору коченню колеса;
  • зниження керованості машини.

Через збільшення опору коченню зростає витрата палива — мотору потрібно більше зусиль, щоб рухати автомобіль із заданою швидкістю. Погіршення керованості помітно проявляється на поворотах, під час здійснення складних маневрів і прискорення. У перекачаних покришках швидше зношується центральна частина, зменшується пляма контакту з дорогою, що негативно позначається на керованості. Збільшення гальмівного шляху провокує додаткові ризики. Якщо водій їздить на автомобілі зі спущеними шинами, прискорюється знос бічних ділянок. За рахунок прогину спущеної гуми підвищується ймовірність пошкодження колісних дисків. Недостатньо накачані покришки схильні до ефекту аквапланування. Щоб не сумніватися, який тиск повинен бути в шинах, краще заїхати на шиномонтаж СТО Oiler, де досвідчені майстри правильно накачають колесо. Разом з регулюванням тиску рекомендується зробити розвал-сходження, який відновлює правильний кут нахилу коліс. Обидві процедури спрямовані на поліпшення керованості транспортного засобу і підвищення комфорту під час їзди.

Тиск у шинах автомобіля: таблиця і як її читати

Показники тиску перевіряють в охолоджених колесах. Якщо покришки нагрілися під час руху, результати замірів можуть відхилятися від реальних. Інтервал перевірки — не рідше 1 разу протягом місяця і перед поїздками на далекі відстані. Якщо хочете дізнатися оптимальний тиск у шинах автомобіля, таблиця допоможе швидко визначити показник. Потім потрібно порівняти результати замірів з рекомендованими показниками і за необхідності відкоригувати тиск. Таблиця тиску в шинах за розміром: У таблиці зазначені середні показники без урахування умов експлуатації. Зазвичай рекомендується трохи перевищувати стандартні значення взимку і під час перевезення важких вантажів. У деяких моделях авто передбачені різні показники тиску для передніх і задніх покришок. На вибір оптимального значення впливає тип дорожнього покриття. Для їзди бездоріжжям і піщаним ґрунтом краще трохи знизити тиск, щоб поліпшити зчеплення коліс із дорогою.

Тиск у шинах влітку і взимку: чи є різниця

Правильний тиск у шинах взимку і влітку різниться. Гази розширюються під час нагрівання і стискаються за охолодження. Щоб компенсувати зниження тиску через знижену температуру навколишнього повітря взимку, варто перевищувати середні показники на 0,1–0,2 бара. Тиск у шинах R16 взимку може становити 2,3–2,5 бара. Підвищена температура повітря влітку призводить до збільшення внутрішнього тиску в покришках за рахунок розширення газоподібного середовища під час нагрівання. Рекомендований тиск у шинах R16 влітку — 2,0–2,2 бара.

Знижка -25% на перший візит

Gear Worker
Коментарі
Залиште свій коментар
Ваша електронна адреса не буде опублікована
18.08.2025
Тиск в шинах: який повинен бути влітку і взимку

Тиск у шинах впливає на безпеку і комфорт водіння. Інша причина регулярно перевіряти показник — продовження ресурсу покришок. Створення оптимальних умов експлуатації означає збільшення інтервалів між купівлями нових коліс.

Читати далі
15.08.2025
Гідроудар двигуна: що це і як не загубити мотор

Гідроудар двигуна відбувається внаслідок потрапляння в механізм вологи. У нормі циліндри, де відбуваються стиснення і згоряння палива, захищені від проникнення сторонніх речовин рідкої або твердої консистенції. Якщо в циліндри потрапляє волога, тиск у системі значно підвищується. Щільність води вища, ніж аналогічні показники у палива і повітря. У процесі стиснення паливно-повітряної суміші, розбавленої водою, поршень гірше справляється із завданням компресії. В результаті рухомі механізми зупиняються, як і мотор. У таких ситуаціях капітальний ремонт двигуна стає єдиним способом відновити функціональність автомобіля.

Читати далі
13.08.2025
Гідротрансформатор АКПП ознаки несправності — на що звернути увагу

Автоматичні коробки розроблені для спрощення процесу керування автомобілем. Вузол звільняє водія від ручного перемикання передач. Гідротрансформатор у складі коробки призначений для перенаправлення крутного моменту від мотора колесам. Якщо вийшов з ладу гідротрансформатор АКПП, ознаки несправності допоможуть своєчасно помітити і усунути проблему.

Читати далі
11.08.2025
Гул в машині як в літаку — що це і як усунути

Гул у машині як у літаку викликає психологічний дискомфорт під час поїздки і вказує на некоректну роботу механізмів. Сторонні шуми в салоні з'являються внаслідок зносу маточинного підшипника колеса, вижимного підшипника коробки передач, витоку мастильного матеріалу (трансмісійної оливи) в блоці заднього моста, пошкодження колодок і дисків гальмівної системи.

Читати далі
08.08.2025
Ознаки несправності зчеплення — коли пора їхати на СТО

Зчеплення — частина трансмісії, яка призначена для передачі крутного моменту колесам. Натискання педалі зчеплення роз'єднує двигун і трансмісію, що дозволяє плавно перемикати швидкісні режими водіння з урахуванням поточних потреб. Ламання вузла супроводжується складнощами під час перемикання передач, що призводить до зниження керованості та безпеки. Одночасно збільшується витрата пального — зростають експлуатаційні витрати. Щоб уникнути небажаних наслідків, потрібно звернути увагу на ознаки несправності зчеплення і своєчасно провести ремонт.

Читати далі
06.08.2025
Як правильно прикурити авто — покрокова інструкція без помилок

Розряджений акумулятор — причина непередбаченої зупинки автомобіля без можливості повторного запуску. Інші ймовірні проблеми — порушення в роботі електроніки та освітлювальних приладів. Для досвідчених водіїв регулярна перевірка акумулятора власними силами або в умовах СТО Oiler — звична норма, яка допомагає уникнути неприємностей. Складнощі при запуску двигуна зазвичай вирішуються за допомогою «прикурювання» — тимчасового підключення розрядженого акумулятора до робочої батареї іншого автомобіля. Процедура дозволяє запустити двигун, щоб дістатися до автосервісу або гаража, де зарядка акумулятора стає наступним етапом реабілітаційних заходів. Майстри СТО Oiler використовують професійне обладнання, що означає безпеку, швидкість і якість зарядки акумулятора.

Читати далі
04.08.2025
Ознаки несправності форсунок дизельного двигуна: основні симптоми

Дизельні двигуни популярні завдяки надійній роботі та тривалому періоду експлуатації. Однак навіть найбільш зносостійкі механізми схильні до поломок. Одна з поширених проблем дизеля — пошкодження форсунок. Автолюбителям варто знати ознаки несправності форсунок дизельного двигуна, щоб вчасно вживати заходів. Оперативне реагування на проблему захищає мотор від серйозних поломок, а власника машини — від витрат на дорогий ремонт.

Читати далі
01.08.2025
Що буде, якщо в дизель залити трохи бензину: наслідки для двигуна

Двигун автомобіля розрахований на певний вид палива — бензин, дизельне або газ. Колонки на автозаправній станції маркуються, щоб водій або заправник не переплутав паливо. Однак помилки трапляються і змушують власників машин задуматися, що буде, якщо в дизель залити трохи бензину, і навпаки.

Читати далі
30.07.2025
М'які гальма: в чому причина і як швидко виправити

М'які гальма асоціюються зі зниженням керованості та комфорту від водіння. Під час натискання на педаль гальма відповідна реакція механізму сповільнюється, нога провалюється, водієві доводиться докладати більше зусиль, щоб зупинити автомобіль. Зниження чуйності гальмівної системи загрожує створенням аварійної ситуації.

Читати далі
28.07.2025
Стійка стабілізатора для чого потрібна — просто про важливий елемент підвіски

Підвіска автомобіля з'єднує колеса з кузовом. Стан підвіски транспортного засобу визначає керованість, рівень комфорту та безпеки водіння. Один з елементів системи — стійка стабілізатора — з'єднує стабілізатор поперечної стійкості з маточиною. У деяких моделях автомобіля стабілізатор кріпиться безпосередньо до поворотного кулака. Щоб зрозуміти, для чого потрібна стійка стабілізатора, слід більше дізнатися про будову вузла. Стабілізатор у машині виконує такі функції:

Читати далі
Всі статті