М'які гальма асоціюються зі зниженням керованості та комфорту від водіння. Під час натискання на педаль гальма відповідна реакція механізму сповільнюється, нога провалюється, водієві доводиться докладати більше зусиль, щоб зупинити автомобіль. Зниження чуйності гальмівної системи загрожує створенням аварійної ситуації.
Що таке «м'які» або «ватні» гальма і чому це небезпечно
Якщо педаль гальма м'яка і погано гальмує, водій відчуває фізичний і психологічний дискомфорт. Керування вимагає більше уваги і фізичної напруги, щоб скорегувати курс і швидкість руху автомобіля. Серед серйозних наслідків — аварія, втрата матеріальних цінностей, загроза здоров'ю і життю.
Основні причини м'яких гальм: від найчастіших до рідкісних
М'яка педаль гальма вказує на ламання в системі. Найпоширеніша причина — розгерметизація вузла і витік робочої рідини. Зниження тиску рідкого середовища в системі супроводжується провалюванням педалі. Інші причини:
- Несправність гальмівного циліндра. Основна функція деталі — перетворення механічного зусилля під час натискання ногою на педаль на гідравлічний тиск. Збільшений тиск передається на гальмівні компоненти коліс. У разі ламання головного циліндра тиск у системі падає.
- Знос витратних матеріалів гальмівного вузла — дисків і колодок. Робочий ресурс дисків становить у середньому 80–120 тис. км пробігу, колодок — 30–50 тис. км. Механічне пошкодження деталей знижує ефект гальмування. У результаті виникає відчуття, що педаль гальма стала м'якою.
- Порушення цілісності шлангів і трубопроводів. Знос шлангів супроводжується витоком робочої рідини і падінням тиску в системі. Наявність наскрізних отворів у шлангах — причина проникнення повітря у вузол.
- Забруднення гальмівної рідини. Потрапляння в робоче середовище вологи, частинок іржі, гуми й металу, які відшаровуються від деталей у процесі експлуатації, призводить до погіршення властивостей і функцій вузла.
М'яка педаль гальма після прокачування частіше зумовлена неповним видаленням повітря із системи. Повітря в магістралях гідравлічної системи знижує ефект передачі зусилля, що призводить до подовження ходу педалі. Його наявність у трубопроводах і шлангах може бути пов'язана з розгерметизацією вузла або некоректною заміною гальмівної рідини. Щоб уникнути подібних проблем, краще виконувати прокачку і заходи технічного обслуговування гальм на СТО Oiler. Досвідчені майстри проводять роботу за допомогою спеціального обладнання, що мінімізує ймовірність негативних наслідків.
Покрокова діагностика: як знайти причину своїми руками
Коли педаль гальма то м'яка, то тверда, потрібно встановити причини порушення функціональності, щоб уникнути наслідків їзди з несправними гальмами. Основні етапи перевірки:
- Стан і рівень гальмівної рідини. Інтервал заміни рідини — 40–60 тис. км пробігу. Період скорочується в разі забруднення робочого середовища. Порушення герметичності вузла призводить до витоку і зниження рівня рідини, що виявляється під час візуального огляду бачка.
- Герметичність системи. Огляд шлангів на відсутність тріщин, здуття і пошкоджень допомагає оцінити стан і прийняти адекватне рішення про необхідність заміни. Під час тестування виявляють працездатність клапанів. Простий спосіб: за вимкненого двигуна натиснути й утримувати педаль гальма, одночасно спостерігаючи за патьоками рідини. Місце проникнення повітря визначають за допомогою мильного розчину.
- Справність вакуумного підсилювача. Пристрій у нормі спрощує натискання на педаль за рахунок збільшення зусилля. Щоб протестувати функціональність вакуумного підсилювача, заглушіть мотор і натисніть на гальмівну педаль 3–4 рази. Запустіть двигун і натисніть на педаль знову. Якщо вона провалюється, вакуумний підсилювач працює нормально. Якщо педаль зміщується важко, залишається не податливою, підсилювач, найімовірніше, несправний.
- Стан колодок і дисків. Візуальний огляд деталей допомагає визначити придатність до подальшого використання. Наявність механічних пошкоджень, сколів, тріщин, потертостей вказує на необхідність заміни.
Якщо виникли труднощі під час самостійної перевірки, професійна діагностика гальмівної системи допоможе точно визначити, які порушення відбулися. Зверніться на СТО Oiler, щоб оперативно отримати дані про стан технічного вузла.
Як швидко усунути проблему: методи «лікування»
Метод вирішення проблеми залежить від причини. У разі потрапляння повітря в систему проводять прокачування. Якщо знижений рівень рідини, слід з'ясувати й усунути причини протікання. Потім долити рідину в бачок. У разі пошкодження шлангів потрібно встановити нові комплектуючі. Важливо розуміти, що заміна гальмівних колодок, рідини, дисків може супроводжуватися зниженням функціональності механізму навіть при коректному виконанні роботи. Нерідко функції повністю відновлюються після того, як машина проїде 200–400 км. Якщо ватні гальма продовжують турбувати, краще заїхати на станцію техобслуговування Oiler.





















