Блок управління вентилятором

Як вибрати блок керування вентилятором

У конструкції сучасних автомобілів передбачено встановлення вентилятора, перед радіатором охолодження. Він необхідний для додаткового обдування теплообмінника, коли природного потоку повітря недостатньо, щоб охолодити антифриз. Оскільки в більшості випадків природного потоку вистачає для охолодження, постійна робота вентилятора недоцільна. Економічно виправдано, коли він задіяний тільки при досягненні двигуном критичної температури. Тому в системі охолодження присутній датчик, що знімає цей параметр і передає інформацію в блок управління.

Оскільки вентилятор працює від електричного приводу, на нього необхідно подати напругу 12 Вольт. Тому блок управління вентилятором обов'язково має введення бортової мережі 12 В і провід, що з'єднує його з електронним блоком управління автомобіля, через який і надходить сигнал на ввімкнення або вимкнення вентилятора. При цьому з блоку виходять два дроти з роз'ємом живлення, що підключаються безпосередньо до вентилятора. Завдяки такій схемі, щойно температура силового агрегату наблизиться до критичної, запуститься вентилятор охолодження, і антифриз швидше остигатиме.

Переваги блоку керування вентилятором

  • Як говорилося вище, постійна робота вентилятора недоцільна, оскільки він є додатковим споживачем бортової мережі. Надаючи на неї навантаження, він сприяє збільшенню витрати палива. Таким чином, завдяки тому, що блок керування електровентилятором вмикає його в міру необхідності, економиться паливо. Крім того, економія відбувається ще й за рахунок стабільності температури, оскільки що ближче вона до критичної, то більше силовий агрегат споживає палива.
  • Робота вентилятора тільки в критичних ситуаціях зменшує швидкість зносу його деталей. Крім того, завдяки ввімкненню і вимкненню, з метою досягти стабільної температури двигуна, збільшується і ресурс самого силового агрегату. Адже за частих перегрівів деталі поршневої групи швидше зношуються, а моторна олива окислюється і втрачає захисні властивості. Тому слід поміняти блок керування вентилятором охолодження радіатора в разі його виходу з ладу, а не намагатися замкнути робочий ланцюг напряму, щоб додаткове обдування працювало постійно, незалежно від температури двигуна.

 

Поломки блоку управління електровентилятором та їх усунення

Головна поломка таких пристроїв полягає у відсутності ланцюга. Тому насамперед необхідно перевірити блок керування вентилятором охолодження на наявність напруги на ввідних і вихідних клемах. Для цього за допомогою мультиметра спочатку перевіряється наявність напруги на вступних клемах. Якщо прилад показує 12 Вольт, значить напруга справно подається. Наявність такої самої напруги на виході з блоку управління свідчить про те, що проблему слід шукати в самому вентиляторі або в проводах і роз'ємі підключення, що живлять його. Якщо блок управління вентилятором системи охолодження отримує живлення, але на вихідних клемах його немає, значить проблема в самому пристрої. Розтин його і подальший ремонт можуть бути фінансово невиправданими, а тому дешевше буде встановити новий блок.

Де купити блок керування вентилятором

Інтернет-магазин Oiler поставляє в Україну запчастини, комплектуючі та витратні матеріали до різних марок машин. У каталозі товарів представлена продукція провідних виробників. Щоб безпомилково підібрати блок управління вентилятором охолодження двигуна, рекомендується скористатися формою пошуку по VIN-коду автомобіля.

Лишились питання? Телефонуйте за номером (044) 357-61-64 чи лишіть свій номер телефону в формі зворотнього дзвінка та менеджер зателефонує Вам протягом 5 хв!

Швидкий підбір запчастин безкоштовно. Будь яка запчастина на ваш авто є в наявності. Є все необхідне для ТО

Підбір автозапчастин

По авто
За VIN-кодом (менеджером)
Виберіть модифікацію
Відобразити як Таблиця Список

16 елементи(ів)

на сторінці

Виберіть марку автомобіля